Сучасні діти дуже відрізняються від тих, хто
навчався в першому класі до них. І тому постало питання, а саме: як навчати,
виховувати цих маленьких бешкетників? Тільки лінивий не шукав шляхів виходу із
подібної ситуації. Багато новітніх технологій, поглядів на сучасне навчання в
інших країнах, дослідницьких питань було переглянуто не однією просвітницькою світлою
головою. Але, на мій погляд, кожний вчитель, якщо він працює в школі за покликом
свого серця, має свій підхід до вирішення проблеми з навчання та виховання
молодого покоління.
З перших днів цього навчального року я
намагалася встановити контакт з дітьми не нав’язуючи свої правила поведінки в
школі, а прислухаючись до запропонованого контакту самими дітьми.
Після дитячого садку дітлахи попадають у
нове середовище (школу). Вони ще не знають модель поведінки в школі і тому в
перші дні відбувається їх адаптація до шкільного життя. Саме в цей період
вчителю треба встановити відносини з дітьми, а також їх родиною. Треба
завоювати довіру, любов, показати свою відповідальність за довірений скарб
сім’єю. Не відштовхуйте, вмійте вислухати, якщо треба, то і допомогти всім
членам колективу. Не треба соромитися такого словосполучення як « створити
шкільну класну сім’ю», де всі разом будете вирішувати проблеми, організовувати
і проводити заходи, радіти кожному досягненню здобувачів освіти.
Для досягнення цієї мети рекомендую з перших
днів перебування в школі бути більше з дітьми та їх сім’єю. Виходи на природу,
поїздки до зоопарку, столиці, екскурсії до музеїв, по місту - це все буде
створювати атмосферу розуміння, зближення. Не забувайте вирішувати будь які
питання не одноосібно, а всією родиною класу. Пам’ятайте, що вчитель тоді отримує
насолоду від роботи, коли результати праці задовольняють обидві сторони
процесу.
Мої рекомендації сучасному вчителю для
успішної роботи з підростаючим поколінням:
1) не поспішайте робити
висновки відносно підготовки дитини до школи ( всі діти проявляють себе
по-різному, вони розкривають свої здібності при певних обставинах);
2) нове покоління зразу
сприймає вчителя, як свого друга і тому поспішають завірити своє відношення
через обнімання та притискання ( думка дітей полягає в тому, що родина привела
їх до обраної людини, якій можна довіряти. Не втрачайте цю довіру!);
3) кожна дитина має
ступінь втоми, і тоді вона перестає сприймати матеріал на уроці,
порушує порядок в класі,
часто виходить з кімнати по своїх справах, заважає сусідам. Будьте спокійними!
Запропонуйте такому учневі допомогти вам ( роздати зошити, книги, символи; або
зробіть його відповідальним за певну ділянку роботи), відчуйте, що потрібно цій
дитині саме в цей час;
4) рекомендую дітям
давати відповіді на запитання сидячі за партами. Такий підхід створює атмосферу
сімейної бесіди, розкутості.
5) сприймайте думку дитини
навіть тоді, коли вона не співпадає з вашою. Намагайтеся через обмін
твердженнями довести або спростувати висловлювання.
6) при виконанні
фізкультхвилинок не робіть шикування в рядки між партами (виховання вільної
людини дає право дитині самій обирати простір);
7) кожний дрібний успіх
малечі пропоную підносити до супер досягнень ( вона стане почувати себе більш
впевненою і з кожним кроком таких перемог буде досягати більшого);
8) надавати обов’язки
здобувачам освіти за бажанням як заохочення, а не примусово. Треба враховувати
потяг дитини до виконання наданої роботи.
9) поганий вчинок,
зроблений дитиною, розглядати не як покарання, а побудувати розмову у вигляді
бесіди, а саме: тобі самому не соромно за свій вчинок?, що спонукало тебе це
зробити? Пропоную такий вид роз’яснювальної роботи: якщо задіяні дві особи, то
краще їм поговорити один з одним наодинці, скріпити після примирення свої дії мирилкою.
10) рекомендую
театралізувати маленькі виховні ситуації, бо саме через цей вид роботи школярі
пізнають про добрі та погані вчинки, вміють висловлюватись з приводу
побаченого;
11) згідно НУШ вчитель
має такий інструмент впливу на свідомість дитини як « Крісло автора». Його
можна використовувати і під час самооцінки дитини, вносячи корективи при
обговоренні ситуацій.
12) розсадити школярів за
партами – це завжди є проблемою. Ті, хто має поганий зір завжди йдуть поза
конкурсом. А як бути з іншими? Все залежить від вчителя і побажань родини (
якщо в парі один одного не відволікає і не заважає). Рекомендую схему:
а) сильний + слабкіший;
б) симпатія + симпатія;
в) друзі з дитячого закладу;
г) спільні інтереси;
д) співіснування за зодіакальними знаками.
Якщо таке розташування дає збій, то після
декількох попереджень можна поміняти місцями.
13) групова робота завжди викликає питання: на
яких уроках її краще проводити?
Спробуємо розглянути
схему групи ( лідер, який знає і вміє виконувати завдання; 1-2 дітей, які орієнтуються
на лідера і частково або за підказками можуть виконувати завдання; решта групи
– спостерігачі, які можливо будуть виконувати роботу в групі, а можливо і ні).
На мою думку, якщо кожний член групи має персональне завдання для отримання
кінцевого результату, то ця група є переможцем. А якщо група отримує завдання для всіх ( без
конкретики), то результати залежать від свідомості школярів та їх настрою. Тому
вам видніше,на яких уроках проводити групову роботу.
Бажаю всім своїм колегам натхнення, віри в свої
сили, не боятися впроваджувати в своїй роботі інноваційні технології, знаходити
і відпрацьовувати свої методи розкриття навчальних матеріалів. Саме ви є
кращими порадниками в своїй нелегкій, але цікавій роботі.
Автор: Гриценко Н. С.
Комментариев нет:
Отправить комментарий